Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

Νηστίσιμες Συνταγές...Πιζέλι – Αρακάς (Λαδερό)

Για μερικές συνταγές δεν χρειάζεται να λέμε πολλά λόγια.  Σε όλους μας είναι γνωστός ο αρακάς και είναι ένα από τα αγαπημένα μου λαδερά φαγητά.  Συνήθως το καρότο το κόβω κομματάκια, αλλά σήμερα μου ήρθε να βγάλω λωρίδες με τον καθαριστή πατάτας.
Αυτό το φαγητό μπορεί να γίνει και με πατάτες και πολλές φορές προσθέτω διαφορετικά υλικά όπως σκόρδο, πράσο, κρεμμυδάκια φρέσκα ή άνηθο.    Κάποιες φορές βάζω και αγκινάρες μέσα αλλά τα παιδιά μου προτιμούν τις
πατάτες.  Παρόλο που παλιά βάζανε πάρα πολύ λάδι σ’ αυτά τα φαγητά, έχω περιορίσει αρκετά την ποσότητα και γίνεται αρκετά πιο ελαφρύ και υγιεινό.   Έχω δει σε αρκετές συνταγές να βάζουν ζάχαρη αλλά πιστέψτε με το φαγητό από μόνο του θα γίνει μέλι από τα καρότα.
Αρακά με καρότα φάγαμε μια φορά στο Μοναστήρι της Παναγίας της Προυσιώτισσας, στην Ευρυτανία και δεν θα τον ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου πόσο ωραίο το είχαν φτιάξει οι μοναχοί.  Η γεύση του μαϊντανού, του αρακά, της πατάτας και των καρότων αναδεικνύουν την ωραία γεύση του λαδερού.
Χρόνος προετοιμασίας:  15 λεπτά
Χρόνος μαγειρέματος:  45 λεπτά
Μερίδες:   5 – 6
Υλικά:
800 γραμμάρια φρέσκο ή 500 γραμμάρια κατεψυγμένο αρακά
¼ κούπας ελαιόλαδο
1 κρεμμύδι ξερό, ψιλοκομμένο
8 μέτρια καρότα, τριμμένα χοντρά
4 ώριμες ντομάτες λιωμένες ή 1 κουτί ντοματάκια ολόκληρα αποφλοιωμένα
1 κουταλιά ντοματοπελτέ
1 κούπα μαϊντανό, ψιλοκομμένο
1 κούπα νερό
Αλάτι και φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι
Εκτέλεση:
Ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σωτάρουμε το κρεμμύδι μέχρι να μαλακώσει.  Προσθέτουμε τον αρακά και τον ανακατεύουμε για 2 λεπτά.
Στο μούλτι λιώνουμε τις ντομάτες και τον ντοματοπελτέ.
Προσθέτουμε τα καρότα, αλάτι και πιπέρι.  Ρίχνουμε και την ντομάτα και το νερό και μόλις αρχίσει να βράζει χαμηλώνουμε τη φωτιά και μαγειρεύουμε, ανακατεύοντας κατά διαστήματα, περίπου μισή ώρα.
Πέντε λεπτά πριν το τέλος ρίχνουμε τον μαϊντανό και ανακατεύουμε....http://www.kopiaste.info/?p=292

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου