Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2017

Πατάτες και κολοκύθια φούρνου

Πατάτες και κολοκύθια φούρνουΤο γνωστό τουρλού σε απλούστερη εκδοχή που ονομάζεται και κολοκυθοπάτατα. Με ελάχιστα υλικά (πατάτες, κολοκύθια και κρεμμύδια) στο ταψί σε 10 λεπτά. Αν τα κόψετε φέτες στο μίξερ, τότε είναι ο φούρνος που θα κάνει όλη τη δουλειά ...
Συνταγή για: 4 άτομα
 Προετοιμασία: 10 λεπτά
 Αναμονή: - λεπτά
 Μαγείρεμα: 60 λεπτά

Συστατικά

  • 3 μεγάλα βιολογικά κολοκύθια
  • 5 μεγάλες βιολογικές πατάτες
  • 2 μεγάλα βιολογικά κρεμμύδια
  • Ελαιόλαδο (εξαιρετικά παρθένο, βιολογικό)
  • Αλάτι

Μέθοδος

Προθερμαίνουμε το φούρνο (στους 180-200 βαθμούς) μέχρι να ετοιμάσουμε τα λαχανικά. Πλένουμε πολύ καλά τα κολοκύθια και τις πατάτες και καθαρίζουμε τα κρεμμύδια. Αν οι πατάτες είναι βιολογικές δεν χρειάζεται να τις ξεφλουδίσουμε, αφαιρούμε όμως προσεκτικά όλα τα στίγματα και τα μάτια της πατάτας. Με τον κόφτη λαχανικών (χειροκίνητο ή ηλεκτρικό) κόβουμε εύκολα και γρήγορα όλα τα λαχανικά της συνταγής σε φέτες των 8 χιλιοστών περίπου.
Τοποθετούμε όλα τα κομμένα λαχανικά στο ταψί. Ρίχνουμε το αλάτι και το πιπέρι που επιθυμούμε, λίγο ελαιόλαδο (θα προσθέσουμε κι άλλο στο τέλος αν χρειαστεί) και 1 ποτήρι νερό. Ανακατεύουμε με το χέρι.
Ψήνουμε το φαγητό στο φούρνο για 60 λεπτά, ανάλογα με το πόσο τραγανό το θέλουμε. Στη διάρκεια του ψησίματος ίσως χρειαστεί ανακάτεμα. Περιμένουμε 10 λεπτά να κρυώσει και μετά σερβίρουμε.

Παραλλαγές

Πατάτες και κολοκύθια φούρνου1. Τρώγεται εξ ίσου καλά και κρύο. 
2. Του πάει πολύ η ρίγανη. Την προσθέτουμε λίγο πριν βγάλουμε το ταψί από το φούρνο ώστε να μην καεί.
3. Μπορούμε να προσθέσουμε και ελάχιστη πράσινη πιπεριά. Δίνει έντονη γεύση που υπερκαλύπτει τις άλλες.

Tips

1. Διατηρείται στο ψυγείο για λίγες μέρες. 
2. Μπορούμε να τυλίξουμε το υπόλοιπο σε αραβική ή μεξικάνικη πίτα. Γίνεται ένα υπέροχο πρόχειρο γεύμα.

Θρεπτική αξία

Η θρεπτική αξία αυτού του φαγητού έγκειται στο γεγονός ότι χρησιμοποιούμε βιολογικές πατάτες τις οποίες ψήνουμε με τον φλοιό τους. Εκεί βρίσκονται και οι περισσότερες θρεπτικές ουσίες της πατάτας, όπως οι βιταμίνες C, Β5 και Β6, το κάλιο, ο χαλκός και ο σίδηρος.
Αν κόψουμε τα λαχανικά σε πιο χοντρά κομμάτια, θα διατηρήσουν ακόμα περισσότερο τις βιταμίνες τους. ΠΗΓΗ http://www.viologika.gr/syntages/ladera/patates-kolokythia-fournou.php

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου